IRISH NATIONAL WAR MEMORIAL GARDENS – DUBLIN8

W Dublinie wyszło słońce (a to nie częsty widok ostatnio) i grzechem byłoby siedzieć w domu. Tak więc wybraliśmy się na dłuższy spacer po mieście. Naszym celem był Irish National War Memorial Gardens.

IMG_6290

Pierwszy raz gdy koleżanka wspomniała mi o tym parku (jako pomysł na sesje) i pokazała mi zdjęcie granitowych Bookrooms nie miałam pojęcia co to dokładnie za miejsce i gdzie jest ale zrobiło na mnie ogromne wrażenie i postanowiłam je odnaleźć. Było to jakieś półtora roku temu i pamiętam, że kilka godzin błądziliśmy z P.  zanim wreszcie odnaleźliśmy ogród. Tak na prawdę to droga do niego jest bardzo prosta – pod warunkiem, że jest się świadomym czego dokładnie się szuka. Ja miałam tylko kilka wskazówek i tyle. Byłam przekonana, że to w okolicy Phoenix Parku tak więc nim właśnie podążaliśmy. Ogród jest jednak po drugiej stronie rzeki Liffey, a mało jest mostków żeby przejść na drugą stronę,  także pamiętajcie aby trzymać się lewej strony idąc od Centrum. Najlepiej po prostu iść wzdłuż ulicy – cały czas prosto (mapa poniżej)

Ogród położony jest w Islandbride-Dublin 8, jakieś 2 km idąc od Houston Station.

20150213_154130

Memorial Garden dedykowany jest pamięci 49.400 irlandzkich żołnierzy,  który zginęli w I wojnie światowej.

IMG_6317  IMG_6501  IMG_6499

Nazwiska poległych w wojnie 1914-1918 żołnierzy zapisane są w manuskryptach i złożone w czterech granitowych pomieszczeniach – Bookrooms.

IMG_6402

IMG_6489

IMG_6405  IMG_6468 (2)  IMG_6445

Cały park, który otacza Memorial Garden jest bardzo przyjemnym miejscem na spacer lub piknik. A sam ogród zachwyca swoja architekturą. Zawdzięczamy to jednemu z największych brytyjskich architektów Sir Edwinowi Lutyensowi. Jest tam pięknie o każdej porze roku. Zimą lekko mrocznie – surowo, obsuszone krzewy. Latem zaś pięknie kwitnące kwiaty, ogród różany.

IMG_6403

IMG_6487

IMG_6352

IMG_6480

IMG_6315

IMG_6257

IMG_6503

Park otwarty jest od poniedziałku do piątku od 8 rano, a w sobotę i niedzielę od 10 rano. Godziny zamknięcia zależą od długości dnia (pory roku). Więcej informacji tutaj .

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “IRISH NATIONAL WAR MEMORIAL GARDENS – DUBLIN8

Skomentuj

