NYC – ORGANIZACJA WYJAZDU

Dzisiaj trochę spraw organizacyjnych. Obiecałam napisać jak to się zaczęła ta moja mała przygoda z Nowym Jorkiem, więc proszę. Mam nadzieje, że wytrwacie do końca, bo trochę się rozpiszę. Od czego tu zacząć? 2014-06-18 wiza blogPrzede wszystkim wiza. No niestety nadal potrzebujemy wizy żeby móc postawić stopy na amerykańskiej ziemi. Z racji tego, że mieszkam w Dublinie to tu starałam się o wizę. Pierwsze co trzeba zrobić to wypełnić wniosek online z milionami pytań (uprzedzam niektóre są ma maxa głupie) sama nie wierzyłam co czytam. Potem przelew 160 dolców (my płaciliśmy 120e) i umawiasz się na spotkanie w ambasadzie amerykańskiej. Na ogół ludzie na samą myśl o jakimkolwiek urzędzie dostają paraliżu, a tu ambasada amerykańska. Spokojnie! Zaręczam Wam, że nie jest tak źle. Jeżeli masz czyste zamiary, mówisz prawdę to oni to wyczują. Ja podeszłam z zupełnym luzem i uśmiechem. Serce mało nie wyskoczyło mi z piersi ale nie dałam po sobie poznać jak bardzo się stresuję i udało się. Wysoki i potężny Amerykanin życzył nam udanych wakacji i zabrał nasze paszporty. Ohhh jeeee Bejbe 😉

Mamy już wizę, to teraz szukamy hotelu i kupujemy bilety lotnicze. Wybraliśmy hotel na Brooklynie, blisko do stacji metra i niezła cena, bo za 7 nocy zapłaciliśmy jakieś 800euro. PicMonkey CollageBilety na samolot kupiliśmy przez linie lotnicze FINNAIR ale lecieliśmy AmericanAirlines i kosztowały nas dokładnie 502euro od osoby za lot bezpośredni w dwie strony. Jeżeli znacie mniej więcej datę wyjazdu to polecam kupować bilety kilka m-cy wcześniej, bo można trafić na naprawdę dobre ceny, tak jak to nam się trafiły. Aha, co do biletów… przypomnę, że to była nasza pierwsza podróż za ocean i byliśmy zupełnie zieloni więc zwracam się do takich samych laików jak my… jeśli dostaniecie wiadomość od AmericanAirlines, że nie można się odprawić i musicie się natychmiast stawić do biura na lotnisku… to normalna procedura. Bilety drukują przy okienku, w którym nadajesz bagaż. Następnie jakieś trzy kontrole, sporo ale to dlatego, że … uwaga! Jeśli lecisz z Dublina, to po wylądowaniu w NYC nie masz już żadnej kontroli. Wysiadasz z samolotu i jesteś wolny. I to właśnie dlatego wszystkie kontrole masz przed wylotem. No dobra, to już po stresie z biletami i odpytkami przy bramkach (podobnie jak w ambasadzie, odciski palców itp.) nareszcie wsiadamy do samolotu. Z Dublina do Nowego Jorku to jakieś 7 godzin. Nie jest tak źle, tym bardziej, że masz 2 gorące posiłki, przekąski i napoje zupełnie za free 😉 IMG_4092 (2)No i jesteśmy w Wielkim Jabłku, ahhh jak ja kocham jabłka! Z samego lotniska jedzie kolejka, która dowiezie Cię do Howard Beach Metro Station na Brooklynie i stamtąd już zaczynasz swoją przygodę z nowojorskim metrem. Przed wyjazdem czytałam, że kolejka z lotniska jest darmowa ale to ściema. Żeby móc opuścić peron musisz kupić bilety wyjściowy za 5$, tak więc w kiosku lub w automacie kupujesz bilet za 5$ + bilet 7 dniowy za 30$ (w tym roku 31$). Nawet jak jesteś na 3 dni w NYC to warto kupić ten 7 dniowy, wychodzi dużo dużo taniej niż pojedyncze bilety. metro-7th day (1)Zapomniałam wcześniej dodać, że jeszcze będąc w Dublinie kupiliśmy sobie NY CityPASS – jest to dziewięciodniowy bilet na 6 wybranych atrakcji, w zeszłym roku płaciliśmy za to 110$ w tym roku podrożało do 114$. Uważam, że to fajna opcja na pierwszy raz w NYC. Zazwyczaj ta pierwsza wycieczka do wielkiego jabłka jest bardzo turystyczna, chcemy zobaczyć wszystko to, co dotychczas widzieliśmy tylko w telewizji, książkach czy Internecie. Taki Citypass pozwala nam zobaczyć wiele turystycznych miejsc za niższą cenę i nadaje naszej wycieczce jakiś harmonogram. Co ma plusy i minusy, jak wszystko w życiu hehe… plusy już wymieniłam, a minusy? No cóż największym minusem była bieganina, 7 dni w NYC a 6 atrakcji, za które zapłaciliśmy i chcemy wszystkie zobaczyć. W między czasie są przecież inne atrakcje, te zupełnie za free. Tak więc czas, mój największy wróg hehe. To tyle jeśli chodzi o sprawy organizacyjne, a od jutra zaczynamy zwiedzanie. Zapraszam 🙂20150427_192959 (2)

One thought on “NYC – ORGANIZACJA WYJAZDU

  1. Pingback: NOWY JORK SZLAKIEM TURYSTYCZNYM – DZIEŃ 2,3,4 | Just Black Swan

Skomentuj

