NOWY JORK SZLAKIEM TURYSTYCZNYM – DZIEŃ 2,3,4

Zanim zacznę opowiadać o naszym drugim dniu w Wielkim Jabłku musze Wam się do czegoś przyznać. Wczoraj spędziłam kilka godzin nad wpisem o tym jak spędziliśmy pierwszy (wrześniowy) dzień w Nowym Jorku i stwierdziłam, że trochę się wrobiłam z tym pomysłem opisania obu wycieczek dzień po dniu-każdy z osobna. To zajmie wieki, a przecież dopiero co wróciłam z wakacji i możecie sobie wyobrazić jak bardzo nie mogę się doczekać aby opisać o tym wszystkim na blogu. Wymyśliłam sobie takie małe porównanie obu wyjazdów do Stanów, chronologicznie zaczęłam od tego wrześniowego i na chwilę utknęłam. A, że jestem mega niecierpliwcem to kusi mnie żeby przyspieszyć. Tak więc dzisiaj nie jeden a trzy wrześniowe dni w pięknym NYC.

DZIEŃ DRUGI zaczęliśmy od Battery Park, na samym dole Manhattanu.  Stąd właśnie odpływa statek na Libery i Ellis Island. Kasa biletowa mieści się w zabytkowym forcie i tam właśnie wymieniliśmy nasze potwierdzenie zakupu na CityPASSy. Dostaliśmy dwie książeczki z biletami na 6 wybranych atrakcji (opisywałam więcej tutaj). Battery Park - 2nd day (13)

Battery Park - 2nd day (25)Niestety ale zakup CityPASS nie zwalnia ze stania w kolejkach, tak więc po wyczekaniu swego wsiedliśmy grzecznie na statek i popłynęliśmy zwiedzać wyspy. Statek na Ellis Island-2nd day (20)Pogoda była cudna, a Statua Wolności to chyba moje najpiękniejsze wspomnienie. Już nie raz pisałam, o tym jak duże zrobiła ona na mnie wrażenie. Więc nie będę się powtarzać. Jeśli jesteś w NYC musisz koniecznie ją zobaczyć, a zrozumiesz mój zachwyt.Statek na Liberty Island -2nd day (76)statua wolnosciNa Ellis Island usiedliśmy na chwile żeby się pożywić. Burgery z widokiem na Manhattan. I czego chcieć więcej?Ellis Island-2nd day (44) Zwiedzamy miejsce, które było bramą do nowego życia dla milionów imigrantów.Ellis Island-2nd day (35)

Ellis Island-2nd day (51)

Statek na Liberty Island -2nd day (67)Żegnamy się z Ellis i wracamy na Manhattan. Następne w kolejce było coś specjalnie dla mnie czyli Lincoln Center i Mercedes Benz Fashion Week. Oczywiście mogliśmy tylko postać na placu pod budynkiem, w którym odbywały się pokazy ale i tak było fajnie, takie małe street fashion show. Lincoln Center Mercedes benz Fashion Week-2nd day (5)

Lincoln Center Mercedes Benz Fashion Week-2nd day (2)

Lincoln Center Mercedes Benz Fashion Week-2nd day (15)Po drugiej stronie placu Lincolna, na przeciwko budynku Mercedes-Benz mamy znaną wszystkim między innymi z filmu Step Up – The Juilliard School. Lincoln Center Mercedes Benz Fashion Week-2nd day (21)Idziemy dalej, wieczorem mecz Yankeesów. Nie opłacało nam się wracać do hotelu tak więc rundka po Central Parku, jakiś obiad i metrem na Bronx. A tak odnośnie obiadu… wspominałam już, że w Ameryce wszystko jest duże i słodkie? Przynajmniej takie są moje odczucia. Porcje jak dla konia, a kawa bez cukru i tak jest słodka. Yankee, Bronx-2nd day (31)

Yankee, Bronx-2nd day (26)

Yankee, Bronx-2nd day (38)Sam mecz był dla mnie trochę nudnawy ale ta cała oprawa… ajjj tylko amerykanie tak potrafią. Bardzo fajnie się bawiliśmy i za 32$ (tyle kosztował bilet od osoby) na prawdę warto. To coś innego niż w Polsce, poza tym kto nie zna Yankeesów?

DZIEŃ TRZECI wypadał 11 września, czyli w rocznicę zamachu na WTC. W ciągu dnia strefa 0 była zamknięta dla turystów. Tak więc poszliśmy w górę do Central Parku w poszukiwaniu Strawberry Fields i John Lennon memorial – wejście od ulicy W72.John Lennon Building&memorial-3rd day (7)

John Lennon Building&memorial-3rd day (11)

John Lennon Building&memorial-3rd day (4)Jak już byliśmy w zachodniej części Central Parku zahaczyliśmy o Muzeum Historii Naturalnej i wykorzystaliśmy kolejny z biletów CityPASS. To chyba było moje ulubione muzeum. Może to przez film, w którym nocą biegały dinozaury i Indianie… Kto oglądał Noc w Muzeum? Ręka w górę 🙂 American Museum of Natural History-3rd day (28)

American Museum of Natural History-3rd day (20)Nadszedł już wieczór i spacerkiem, samym środkiem Manhattanu idziemy w dół, z powrotem do miejsca, gdzie kiedyś wznosiły się bliźniacze wieże. W oddali widać dwa niebieskie światełka, które giną wysoko w chmurach. Ciarki na ciele i łzy w oczach. Kwiaty, znicze, zdjęcia osób które zginęły 11 września 2001 roku. W miejscu fundamentów dawnych wież WTC powstały dwa wielkie baseny, a wokół nich rozmieszczone są tablice z wyrytymi nazwiskami wszystkich ofiar zamachu.Union Sq garden-3rd day (2)

11.09 WTR Memorial-3rd day (25)

DZIEŃ CZWARTY zaczynamy od Brooklynu. Wysiadamy na Bklyn Br High St i maszerujemy podziwiać okolice. Brooklyn Bridge Park & okolice-4th day (7)

Brooklyn Bridge Park & okolice-4th day (50)Jestem z Gdańska więc zawsze ciągnie mnie nad wodę. Uwielbiam spacery nad morzem, rzeką, oceanem… kocham mola, promenady, mosty. Tak, to w 100% moje klimaty, a tu jeszcze taka piękna panorama miasta.Brooklyn Bridge Park & okolice-4th day (107)

Brooklyn Bridge Park & okolice-4th day (116)Obowiązkowo musicie spróbować lodów z Brooklyn Ice Cream Factory! Polecam i nie bójcie się kolejki, bardzo szybko i sprawnie idzie. Brooklyn Bridge Park & okolice-4th day (140)

Brooklyn Bridge-4th day (50)Spacer mostem i milion jego zdjęć zaliczone, teraz idziemy śladami King Konga i wdrapujemy się na cudowny Empire State Building. No dobra rozpędziłam się.. jedziemy windą z prędkością światła na 86 piętro. empireEmpire State Building-4th day (73)

Empire State Building-4th day (2)

Empire State Building-4th day (3)

Empire State Building-4th day (79)Widoki z góry nieziemskie. Jednak gdybym musiała wybrać między Empire a Rock to wybrałabym Top of the Rock, a to dlatego, że widać z niego przepiękny Empire State Building. Na szczęście w naszej książeczce z biletami były obie atrakcje, także mamy porównanie. Dzisiejszy dzień kończymy na Grand Central. Grand Central Station-4th day (3)Przyglądaliście się kiedyś mrówkom? Tak właśnie kojarzą mi się ludzie na Grand Central. Niby w biegu ale jakoś tak fajnie zsynchronizowani.Grand Central Station-4th day (14)Na tym dziś już skończę, ledwo widzę na oczy i zaczynam marudzić heh. Kolorowych snów wszystkim i do następnego 🙂

 

Skomentuj

