WAGARY W WASZYNGTONIE

Co prawda od naszej małej Waszyngtońskiej wycieczki minęło już kilka miesięcy i już prawie zapomniałam, że tam byłam ale pogoda w Dublinie byle jaka, a mnie dopadł holidayowy mood. Przeglądam zdjęcia z wakacji i tęsknie za słońcem, marze aby choć na chwilę wyrwać się z tego mokrego i rozwianego miasta… niestety w tym momencie mogę pozwolić sobie jedynie na wirtualną podróż. A, że wcześniej nie opowiadałam o naszych małych wagarach i podróży z NYC do DC, tak więc to dobry moment na małe wspominki.

on foot

Kierunek Capitol! Z Manhattanu do Stolicy jest zaledwie 4 godziny jazdy, więc rzut beretem. Bez sensu było wypożyczać samochód, także do DC dostaliśmy się za pośrednictwem znanej amerykańskiej sieci przewozów autokarowych megabus.  Firma słynie ze sprzedaży biletów przez Internet już od 1$ i obsługuje około 60 miast w USA i Kanadzie. My nasze bilety kupiliśmy za 10$/osobę w obie strony więc bardzo przyzwoita cena za wycieczkę do innego Stanu. Podróż była bardzo przyjemna, autokar czyściutki, klimatyzowany, toaleta z całym niezbędnym wyposażeniem heh i Internet bez ograniczeń, a do tego piękne widoki zza szyby. Śmiało polecam.

union station (1)

Kierowca wysadził nas na Union Station i od tego momentu mieliśmy jakieś 9 godzin do autobusu powrotnego. Zwiedzanie Waszyngtonu było mega przyjemne, czuć tam dużo większy spokój niż w Nowym Jorku. Dookoła bardzo dużo zieleni i kwiatów. Mnóstwo tabliczek i słupów informacyjnych, także nie ma szans aby ktokolwiek mógł się tam zgubić. Wszystko jest ’’po drodze’’ i wszystko jest bardzo czytelnie oznaczone. Pierwszy na horyzoncie stanął nam US Capitol. Niestety pech chciał, że trafiliśmy na czas remontu i na pamiątkę mamy zdjęcie pięknego budynku z kopułą oplecioną rusztowaniem.

capitol (3)

capitol

9 godzin to na prawdę nie wiele na zwiedzenie całego miasta lub chociażby jego najważniejszej części. Warto zatem przygotować sobie wcześniej listę miejsc, które koniecznie chcemy zobaczyć. My za priorytet obraliśmy sobie wszystkie atrakcje zewnętrzne. Dosłownie na jednej nodze wstąpiliśmy do US Holocaust Memorial Museum. To jedyne udało nam się zobaczyć od środka (w Waszyngtonie wszystkie wejścia są za free).

Freedom is not free…

dzien 2 Waszyngton (374)

korea blog

mix dc

wojna (3)

war memorial

Największe zaskoczenie podczas naszej wędrówki ulicami amerykańskiej stolicy? Hmm, chyba ilość biegaczy. W Waszyngtonie dosłownie wszyscy uprawiają jogging. Spędziliśmy tam cały dzień i przysięgam… więcej mijaliśmy osób biegających niż spacerujących tak jak my. Otyli amerykanie? Na pewno nie ci z Waszyngtonu.lol

Same miasto jest piękne, zielone i bardzo spokojne. Chyba nigdy w życiu nie widziałam tylu odmian i kolorów tulipanów co w DC. Architektura jest bardzo zróżnicowana podobnie jak w Nowym Jorku. Mieszanka różnych stylów, jednak z tą mała różnicą, że budynki w stolicy są ogromne i potężne objętościowo ale niezbyt wysokie. W NY zaś wszystko jest jakby bardziej slim & tall. Ciekawostką dla mnie było, że Waszyngtończycy również mają swoje jednokolorowe taxówki, jednak nie słoneczno żółte jak na Manhattanie a krwisto czerwone.

Kawał historii. Pomniki i monumenty gigantycznych rozmiarów. Muzea na każdym kroku. Myślę, że sporo udało nam się zobaczyć jak na kilka godzin w mieście. Monument Washingtona jest tak ogromny, że załapał się na najwięcej zdjęć. Oczywiście, obowiązkowe zdjęcie pod płotem Białego Domu też było 😉

monument (1)

king

king (1)

jefferson

Ah! miło było przypomnieć sobie ten piękny i słoneczny dzień. Od razu cieplej na duszy. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy i nie tylko wirtualnie. Mimo tego, że byliśmy w Waszyngtonie zaledwie 9 godzin, to była naprawdę niezapomniana wycieczka. Najlepsze wagary w moim życiu 😉