ŚLIWKOWIEC … ZAPACH ŚWIĄT, NIESAMOWITY SMAK I TAJEMNICZA MOC

Od najmłodszych lat byłam i chyba nadal jestem wielką i zagorzałą fanką serników. Dosłownie pod każdą postacią… na zimno, na ciepło, tych wiedeńskich i nowojorskich, lekkich budyniowych oraz ciężkich świątecznych z rodzynkami i skórką pomarańczową, tych z ciemnym spodem oraz tych z kokosową górą. Można by tak wymieniać w nieskończoność, bo odmian serowców jest wiele. Uwielbiam wszystkie i to one najczęściej gościły na naszym stole.

Nie wiem czy to przez moją sernikomanię, czy to może kwestia przyzwyczajenia do starych przepisów ale w moim domu rodzinnym bardzo rzadko bywały ciasta z owocami. Jedyne, które przychodzi mi na myśl to uwielbiany przez wszystkich jabłecznik. A co z innymi darami natury? Gdzie śliwki, gruszki czy jagody? Hmm dziwne prawda? Jakoś nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałam. Także kochana mamusiu, córeczka wyjechała do Dublina i liznęła trochę nowej kultury, poznała inne smaki także szykuj się, bo nadchodzi nowa era w naszym domu. Era owocowa!!! 😉 Może teraz, trochę dla odmiany uczeń podszkoli mistrza hehe.

IMG_3672 (2)

Były już ananasy i marchewki, były borówki, gruszki oraz truskawki. Teraz czas na coś nowego. Czas na węgierki! A wszystko przez Dagmarę, która na swoim blogu pochwaliła się piękną tartą korzenną ze śliwkami. Wyglądała tak smakowicie, że nie mogłam się oprzeć i upiekłam swojego śliwkowca. Dziękuje za tą słodką inspirację 🙂

IMG_3688 (2)

Wiem, że nie ładnie się chwalić ale przykro mi, tym razem troszeczkę muszę, bo ciasto wyszło niesamowite. Dawno nie jadłam czegoś tak pysznego. Zresztą chyba nigdy wcześniej nie jadłam ciasta ze śliwkami hehe. W domu pachnie świętami. A ciasto mmmm idealne w każdym calu. Słodkie ale z kwaskową nutką, maślano-jogurtowe i bardzo delikatne. A do tego bardzo proste i szybkie w wykonaniu.

SLIWKOWIEC przepis


Masło ucieramy (ja zmiksowałam) z cukrem na gładką masę, dodajemy jajka, jedno po drugim. Dalej miksując dodajemy przesianą wcześniej mąkę (pszenną + ziemniaczaną), proszek do pieczenia i cynamon w dwóch turach na zmianę z jogurtem greckim. Na koniec dodajemy aromat waniliowy i delikatnie mieszamy do połączenia się składników. Do wyłożonej papierem blaszki przekładamy ciasto. Nie będzie go dużo, bo placek jest niski. Na wierzchu układamy śliwki. Tu można się pobawić, jak komu bardziej odpowiada. Ja ułożyłam pokrojone w ćwiartki śliwki jedna przy drugiej. Nasze ciasto pieczemy w temperaturze 170ºC przez około 50-60 minut).


IMG_3699

Muszę dodać, że mój smakołyk ma właściwości godzące hehe. Nie dość, że pyszne to jeszcze magiczne. Zwalcza sprzeczki małżeńskie 🙂 Wierzcie mi, wiem co mówię hehe. Po jednym gryzie gwarantuję uśmiech od ucha do ucha i buziaka na zgodę. Jak to mówią… przez żołądek do serca? Nie sposób się nie zgodzić.

Miłego sobotniego wieczoru ❤

2 thoughts on “ŚLIWKOWIEC … ZAPACH ŚWIĄT, NIESAMOWITY SMAK I TAJEMNICZA MOC

Skomentuj

