BARDZO SZKOCKIE I BARDZO CZEKOLADOWE… czyli bajaderki dla dorosłych ;)

IMG_5027 (2)

Z kupną bajaderką jest jak z paczkowanym mięsem mielonym… nigdy się do niego nie przekonam. Lubię wiedzieć co jem i co jest w środku. W życiu nie kupiłam ani jednej bajaderki i może jestem dziwakiem, może jestem wybredna, a może nazbyt ostrożna… nazwijcie to jak chcecie ale jakoś nie zdarzyło mi się sięgnąć po to ciastko w cukierni. Za to uwielbiam robić je sama. Są banalnie proste w wykonaniu, smakują obłędnie i wyglądają bardzo elegancko, a do tego możemy kombinować z nimi jak tylko chcemy. Bajaderki to takie małe i pyszne śmietniczki, zlepek wszystkiego co słodkie. Masz stare ciasto z niedzieli czy wyszedł Ci zakalec? Nie wyrzucaj… ulep kulki! Dla mnie podstawą do zrobienia bajaderek jest jakieś ciasto czekoladowe, obojętnie czy to brownie czy murzynek czy jakieś stwardniałe zaległe muffiny. Ja po prostu lubię czekoladowe bajaderki. Ale jak macie białe ciasto to też spoko. Wystarczy rozpuścić tabliczkę czekolady i wyjdą czekoladowe bomby 😉 Do tego dokładam garść posiekanych bakalii, wiórki kokosowe, zmielone orzechy i zalewam dość sporą ilością  kawy lub alkoholu albo jednym i drugim – tak aby ciasto było dość lepkie. Potem wstawiam gotową masę do lodówki na kilka godzin lub na noc. Taka „zmrożona” masa nie klei się do rąk podczas formowania. Następnie lepie czekoladowe kuleczki i obtaczam w czym tylko mam ochotę… zazwyczaj są to wiórki kokosowe, posiekane orzechy, kakao lub kolorowe posypki do ciast.

IMG_5035 (2)

Tym razem przygotowałam bajaderki specjalnie na naszą małą babską międzynarodową imprezę. Użyłam ciasta czekoladowego z bakaliami, ciastek digestive oraz posiekanych orzechów brazylijskich… zalałam szkocką 😉 Wyszły obłędne!

IMG_5091 (2)

Skomentuj

